۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۴۵

رونمایی از تمبر یادبود پدر امداد و نجات ایران در ساری

رونمایی از تمبر یادبود پدر امداد و نجات ایران در ساری

ساری - خبرگزاری مهر: تمبر يادبود مرحوم استاد بيژن دفتري پدر امدادونجات ايران در ساری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تمبر یادبود پدر امداد و نجات ایران پیش از ظهر یکشنبه با پيرحسين كوليوند ،رئيس سازمان امدادونجات جمعيت هلال احمر در ساري رونمایی شد.

پیرحسین كوليوند در سخناني با بيان اينكه خدمات جمعيت هلال احمر مرز نمي شناسد گفت :ما خدمت رساني بي منت را از شهدا و خانواده هاي معظم آنان آموختيم و افتخار مي كنيم كه در مجموعه اي خدمت مي كنيم كه اعتماد مردم مهمترين سرمايه آن است.

وي با تجليل از خدمات ارزشمند و فراموش ناشدني مرحوم دفتري گفت: خدمات مرحوم دفتري نمونه بارز خدمت بي منت به مردم و حركت در مسير نوراني شهدا بود كه همه ما بايد به آن متلزم باشيم.

به گزارش مهر، مرحوم دفتری رییس سابق سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و فرمانده عملیات امدادی در زمین لرزه بم بود و ۱۶ سال ریاست سازمان امداد و نجات را بر عهده داشت. وی به دلیل برخورداری از تجربه حضور در عملیات ها، مدیریت و امدادگری در اکثر زلزله‌ها، سیلاب‌ها و حوادث مختلف در طول سه دهه گذشته ایران و جهان و سرشناسی در جوامع بین المللی، به عنوان چهره‌ای ماندگار و پدر امداد و نجات ایران شناخته می شد.

مرحوم دفتری که از سال‌ها پیش با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، با وجود شرایط اضطراری دست از فعالیت‌های انسان دوستانه نکشید و تا قبل از بستری شدن در بیمارستان همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داد. بنیانگذاري طرح شبکه امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مدیر دانشگاه علمی کاربردی سوانح طبیعی کشور، محقق و اولین مدرس مدیریت بحران و سوانح کشور، مدیر بیمارستان رازي شهرستان قائمشهر، معاون امداد استان مازندران ، معاون خدمات امدادی هلال احمر کل کشور، اولین مدیر عامل هلال احمر استان تهران و ریاست شورای سیاستگذاری پایگاه اینترنتی مطالعات مدیریت بحران از جمله سوابق اجرایی پدر امداد و نجات ایران محسوب می‌شود.

وی كه از روز دوم آذرماه 92 در بیمارستان ابن سینا تهران بستری بود در سحرگاه چهارشنبه 13آذر92 به آرامش ابدی رسید. کتاب زندگینامه بیژن دفتری در سوانح توسط معاونت پژوهشی موسسه علمی کاربردی ایران به چاپ رسیده است.

کد خبر 2293656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha